نمایندگی های نیسان در آمریکا سال خوبی را سپری نمی کنند. طبق گزارش منتشر شده توسط Automotive News، سود نسبت به مدت مشابه سال 2023 70 درصد کاهش یافته است.
یک خرده فروش با دانش در مورد مبارزات نیسان به Automotive News گفت که حدود 38 درصد از 1071 فروشنده نیسان در آمریکا ضرر می کنند. سودآوری به پایین ترین سطح خود در 15 سال اخیر رسیده است. بر اساس این گزارش، این به دو دلیل اصلی برمی گردد: فقدان عرضه های ترکیبی و اشباع بیش از حد نمایندگی ها.
به نوعی، نیسان تنها خودروساز بزرگ در ایالات متحده است که خودروی هیبریدی ملایم یا پلاگین در خط تولید خود ندارد. در حالی که این شرکت در حال آماده شدن برای پر کردن این شکاف با یک هیبریدی پلاگین مبتنی بر میتسوبیشی اوتلندر PHEV و یک روژ هیبریدی شده در سال 2027 است، رقبای آن در حال افزایش فروش خودروهای هیبریدی هستند. Automotive News اشاره می کند که تقریباً 30 درصد از کل تویوتاهای فروخته شده در سال گذشته نوعی کمک هیبریدی داشتند و هیبریدی ها تقریباً نیمی از فروش آکورد و CR-V در سال 2023 را به خود اختصاص دادند.
همچنین در حال حاضر تعداد زیادی نمایندگی نیسان در آمریکا نسبت به سهم بازار این شرکت وجود دارد. در حال حاضر، نیسان ها 5.8 درصد از خودروهای فروخته شده در آمریکا را تشکیل می دهند که در مقایسه با 7.7 درصد پنج سال پیش کاهش یافته است. فروشندگانی که با Automotive News مصاحبه کرده اند می گویند که شبکه فعلی نمایندگی ها نمی تواند بر اساس این سهم بازار خود را حفظ کند و برخی می گویند که میزان نمایندگی ها باید تا 40 درصد کاهش یابد.
در برخی زمینه ها، نیسان در حال حاضر نمایندگی های بیشتری نسبت به هوندا، هیوندای یا کیا دارد. بسته شدن نمایندگیهایی که عملکرد ضعیفی دارند، در تئوری، فرصت بقای فروشگاههای بزرگتر و گسترش فروشندگان کوچکتر و موفق را فراهم میکند.
با این حال، مشخص نیست که آیا شرکت سرمایه ای برای خرید این نمایندگی ها دارد یا خیر. در هر صورت، نیسان اگر بخواهد این اعداد را تغییر دهد، باید تغییراتی ایجاد کند.
منبع:motor1