اوپل گرندلند بزرگترین شاسیبلند این شرکت است که تاکنون ارائه شده است، اما در طرح بزرگ، یک مدل سایز متوسط است. هنوز هم در داخل بسیار جادار است و بر اساس پلتفرم STLA متوسط Stellantis باید کارایی عالی ارائه دهد.
Grandland به عنوان PHEV نیز در دسترس است، اما آن نسخه به سختی ارزش بررسی دارد، زیرا صرفه جویی زیادی در پیشبرد آن ندارد و در دراز مدت هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت. نسخه EV از 46750 یورو شروع می شود و در سه تریم طراحی، GS و Ultimate ارائه می شود.
سه گزینه باتری وجود دارد – 73 کیلووات ساعت، 82 کیلووات ساعت و 98 کیلووات ساعت، با دو گزینه اول یک موتور الکتریکی 213 اسب بخاری در جلو، در حالی که باتری 98 کیلووات ساعتی با یک واحد کمی قدرتمندتر 228 اسب بخار همراه است. تنها دو نسخه اول در حال حاضر در دسترس هستند، هر چند، با 98 کیلووات ساعت بعداً عرضه می شود.
اوپل گرندلند قدرت خاصی ندارد، اما قطعا کار را انجام خواهد داد. این وسیله نقلیه دارای یک صندوق عقب متوسط است، اما فضای زیادی را روی صندلیهای عقب ایجاد میکند. مناسب برای یک خودروی خانوادگی با سایز متوسط.
چیزهای خوب زیادی در مورد Grandland وجود دارد. داخل آن جادار است، صندلی ها بسیار راحت هستند و اوپل کابینی کاربردی و بدون حواس پرتی ارائه کرده است.
متداولترین ویژگیهای مورد استفاده دکمههای فیزیکی (شامل AC و دریچههای هوا) هستند، و همینطور آنهایی که روی چرخ هستند – همانطور که ما دوست داریم. با این حال، دکمه های چرخ کمی ناخوشایند به نظر می رسند. حتی پد شارژ بیسیم داخل یک محفظه کوچک قرار میگیرد، بنابراین زیاد وسوسه نمیشوید که با آن دست دراز کنید و حواستان را پشت فرمان پرت کنید.
سرگرمی اطلاعاتی ممکن است فنجان چای همه افراد نباشد زیرا بسیار پهن اما کوتاه است. حتی در تریم های GS و Ultimate با نمایشگر 16 اینچی، رابط کاربری کمی فشرده به نظر می رسد. Design one یک صفحه نمایش 7 اینچی حتی کوچکتر در اختیار شما قرار می دهد.
در حال حاضر فقط یک گزینه موتور 213 اسب بخاری وجود دارد که خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد. نسخه 98 کیلووات ساعتی که هنوز منتشر نشده است، موتور بسیار قدرتمندتری دارد – 228 اسب بخار. یک نسخه AWD با قدرت بیشتر قابل قدردانی است زیرا وزن خودرو بیش از 2 تن است.
شارژ نیز کمی کندتر از رقبا است. برای رسیدن به 80% از 20% در 30 دقیقه به بازار عرضه شده است، در حالی که سایرین محدوده 10-80% را در آن زمان یا حتی کمتر پوشش می دهند.
اگر عجله ندارید، ممکن است بخواهید منتظر قیمت مدل 98 کیلووات ساعت باشید. نسبت به نسخههای 73 و 82 کیلووات ساعتی، برد کمی اضافه میکند و ممکن است بهترین ارزش در خط تولید باشد.
از سوی دیگر، هر دو گزینه 82 کیلووات ساعتی و 73 کیلووات ساعت برد مناسبی را ارائه می دهند. قیمت اولی حدود 5000 یورو بیشتر است، که با توجه به تفاوت برد WLTP تنها حدود 60 کیلومتر، به نظر می رسد شیب دار باشد. به همین دلیل است که اگر در حال حاضر در بازار هستید، ما به سراغ نسخه 73 کیلووات ساعتی می رویم.
با این حال، تریم GS به صورت استاندارد با باتری 82 کیلووات ساعتی، از جمله یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر و یک ماتریس LED روشنایی خنک در نوار نور جلو ارائه می شود. بنابراین، اگر کابینی زیباتر میخواهید و میتوانید بودجه آن را افزایش دهید، به نظر معامله بدی نیست.
منبع: arenaev