سیتروئن که به خاطر طراحیهای عجیب و غریب و سواریهای راحت شهرت دارد، از یک خودروی مفهومی جالب رونمایی کرده است که نسل بعدی شاسیبلند محبوب C5 Aircross خود را به نمایش میگذارد. کانسپت C5 Aircross چیزی بیش از یک فیس لیفت است – یک دگرگونی کامل را نشان میدهد، زیباییشناسی جسورانه جدیدی را در بر میگیرد و بله، برقی میشود.
کانسپت C5 Aircross که در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 رونمایی شد، بلافاصله با شکل جعبهای و تقریباً با ابهت خود جلب توجه میکند. سیتروئن آن را بهعنوان یک بلوک متراکم، عضلانی و ارگانیک توصیف میکند و مطمئناً از خطوط نرمتر مدل فعلی فاصله میگیرد. با کمال تعجب، آیرودینامیک نقش کلیدی در طراحی جعبه ای داشت. به گفته سیتروئن، انحناهای ظریف و آن چراغهای بالهمانند غیرعادی به این SUV کمک میکنند تا با کارایی بیشتر در هوا بچرخد.
طول این خودروی مفهومی 4.65 متر است که 150 میلی متر بیشتر از C5 ایرکراس فعلی است. این به معنای فضای بیشتر برای مسافران و بار است و نقش آن را به عنوان یک SUV مناسب برای خانواده تقویت می کند. در حالی که سیتروئن هنوز فضای داخلی را فاش نکرده است، آنها وعده یک کابین جادار و راحت برای پنج نفر را می دهند و از آن به عنوان “منطقه سلامت” و “پیله روی چرخ” یاد می کنند. انتظار تمرکز بر مواد با کیفیت بالا و آخرین فناوری، از جمله سیستمهای پیشرفته کمک راننده و سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته را دارید.
زیربنای C5 Aircross 2025، پلت فرم جدید STLA Medium است، یک معماری همه کاره که می تواند طیف وسیعی از پیشرانه ها، از جمله گزینه های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی را در خود جای دهد. این با تلاش سیتروئن به سمت الکتریکی سازی مطابقت دارد و چیزی برای همه ارائه می دهد.
در حالی که جزئیات مشخصی در دست نیست، این احتمال وجود دارد که مدل پایه دارای سیستم هیبریدی ملایم با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر با قدرت 134 اسب بخار (100 کیلووات) باشد. این موتور در حال حاضر در مدل های مختلف Stellantis یافت می شود و تعادلی بین عملکرد و بهره وری سوخت ارائه می دهد.
جای تعجب نیست که e-C5 Aircross تمام الکتریکی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. انتظار میرود این خودرو مجموعهای از بستههای باتری ۷۳ کیلووات ساعتی یا ۹۸ کیلووات ساعتی را با برد بالقوه تا ۷۰۰ کیلومتر ارائه دهد. اگر پژو e-3008 و e-5008 مربوط به مکانیکی هستند، e-C5 Aircross باید با هر دو پیکربندی تک موتوره (چرخ محرک) و دو موتوره (تمام چرخ متحرک) در دسترس باشد.
با انتظار توقف تولید سدان سیتروئن C5 X، C5 ایرکراس جدید به عنوان مدل پرچمدار این برند مطرح خواهد شد. نسخه تولیدی C5 Aircross برای اولین بار در سال 2025 برنامه ریزی شده است. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، سیتروئن احتمالا جزئیات بیشتری را در مورد گزینه های پیشرانه، طراحی داخلی و فناوری موجود فاش خواهد کرد.
منبع: arenaev