طبق گزارش ها، فولکس واگن در حال برنامه ریزی یک سری اقدامات شدید برای کاهش هزینه ها است. اینها شامل اخراج بالقوه ده ها هزار کارگر، کاهش حداقل 10 درصدی حقوق برای جلوگیری از بسته شدن حداکثر سه کارخانه در آلمان است.
این خبر ضربه ای به نیروی کار فولکس واگن است که اخیراً در دفتر مرکزی این شرکت در ولفسبورگ اعتراض کردند. قابل درک است که کارکنان در مورد معیشت خود و تأثیر بالقوه آن بر جوامع محلی ابراز نگرانی کردند.
استفان ارهارت، کارگر یکی از کارخانههای آسیبدیده، گفت: «این واقعاً مربوط به تمام معیشت ما برای آینده است، درباره تأمینکنندگان. “این در مورد همه نانوایان کوچک اینجا در این مکان است. باید بگویم، من واقعاً کمی می ترسم.”
کاهش پیشنهادی بخشی از استراتژی فولکس واگن برای عبور از چشم انداز اقتصادی چالش برانگیز است. این شرکت ادعا می کند که افزایش هزینه های انرژی و نیروی کار فشار زیادی بر سودآوری آن وارد کرده است. اگرچه فولکس واگن تلاش می کند تسلط روزافزون سازندگان خودروهای برقی چینی را دلیل مشکلات خود بداند، اما می توان این موضوع را به راحتی رد کرد زیرا تحقیقات خود کمیسیون اروپا نشان می دهد که آنها فقط 14.1 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.
طرحهای فولکس واگن برای متوقف کردن دستمزدها در سالهای 2025 و 2026، با افزودن سوخت به آتش، خشم کارمندان و اتحادیهها را برانگیخته است. IG Metall، اتحادیه صنعتی قدرتمند آلمان، تهدید کرده است که اگر این شرکت به این اقدامات “دیستوپایی” ادامه دهد، اعتصاب خواهد کرد.
هدف از اقدامات شدید آن برای جلوگیری از بسته شدن احتمالی کارخانهها، که یک رویداد تاریخی برای فولکسواگن است، انجام میشود، زیرا قبلاً هرگز کارخانهای را در کشور خود تعطیل نکرده بود. در حالی که مکانهای مشخص نامشخص میمانند، این حرکت به وضوح شدت وضعیت را نشان میدهد.
مشکلات فولکس واگن نشان دهنده روند گسترده تری در صنعت خودروسازی آلمان است که در تلاش برای انطباق با عصر برق است. قیمت بالای انرژی، تقاضای ضعیف در اروپا و چین، و پذیرش آهسته خودروهای الکتریکی طوفانی عالی برای سازندگان محلی ایجاد کرده است.
دولت آلمان، به رهبری صدراعظم اولاف شولز، اکنون با درخواست هایی برای مداخله و محافظت از مشاغل در این بخش حیاتی مواجه است. با نزدیک شدن به انتخابات فدرال، فشار برای یافتن راه حل هایی که از رشد اقتصادی حمایت می کند و از اشتغال محافظت می کند، وجود دارد.
با این حال، میتوانیم بگوییم که مشکل کار خود فولکسواگن است. در آغاز عصر EV، این شرکت تصمیم گرفت با خودروهای برقی خود به بازار عرضه شود. ایده این بود که ابتدا خودروهای گران قیمت بفروشیم و در آینده، مقداری قراضه به بازار انبوه بریزیم. این یک انتخاب اشتباه بود و نشان داد که برد فولکس واگن واقعا چقدر از واقعیت جدا است.
در حالی که اکثر مصرف کنندگان پورشه و آئودی گران قیمت را تحسین می کنند، فولکس واگن ها مقرون به صرفه بودند. ظهور خودروهای برقی چینی دلیل نابودی دردناک فولکسواگن نیست، بلکه نتیجه آن است. شرکت های چینی به سادگی حفره ای را در بازار شناسایی کردند که فولکس واگن برای رفع آن بسیار مغرور یا کور بود. معکوس کردن این روند در صورت امکان دردناک خواهد بود و هزاران کارمند سخت کوش در سراسر اروپا بهای نهایی را خواهند پرداخت در حالی که اعضای هیئت مدیره فولکس واگن احتمالاً در پست های مختلفی منصوب خواهند شد.
منبع: arenaev