احتمالاً حداقل دو بار در سال، اگر نه بیشتر، این را می شنوید: “شما نمی توانید در زمستان با وسایل نقلیه الکتریکی رانندگی کنید.” و مطمئناً و متأسفانه درست است که خودروهای برقی با سرد شدن هوا در بیرون برد را از دست می دهند. این به دلیل انرژی اضافی مورد نیاز برای راه اندازی سیستم هایی مانند بخاری کابین و یخ زدایی است، اما همچنین به این دلیل است که واکنش شیمیایی درون باتری لیتیوم یون با کاهش دما کند می شود. برخی از خودروهای الکتریکی نیز در حفظ برد زمستانی بهتر از سایرین هستند. اما در کل، این روزها کاملاً رایج است که زمستان ممکن است به معنای سفرهای جاده ای کوتاه تر با توقف های طولانی تر برای شارژ باشد.
با این حال، بحثی برای رانندگی الکتریکی در زمستان وجود دارد که به ندرت در گفتگوهای گسترده تر در مورد پذیرش خودروهای الکتریکی مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی خودروهای الکتریکی کشش بسیار بهتری در شرایط برفی و یخبندان دارند و از لغزش چرخها و بهطور بالقوه چرخش بسیار مؤثرتر از خودروهای احتراق داخلی جلوگیری میکنند.
به عبارت دیگر، ممکن است با یک EV برد زمستانی را از دست بدهید، اما میتوانید از اینکه چگونه در شرایط بد چسبندگی را حفظ میکند، شگفتزده شوید.
این را خودم اخیراً زمانی که آزمایش هوندا Prologue با یک برف در گوشه ایالت نیویورک من همزمان شد، کشف کردم. در حوالی روز شکرگزاری، سطح برف ژانویه و فوریه داشتیم، چیزی که من قطعاً در کارهای تعطیلاتم روی آن حساب نمیکردم – که به دلیل این واقعیت پیچیده بود که Prologue با لاستیکهای تمام فصل بریجستون آلنزا عرضه شد.
منبع:motor1